رویه‌ی شما برای تغییر، تابع شرایط است. هر از گاهی که عشق‌تان کشید، دست به کار تغییر تله‌ی زندگی می‌شوید. مراحل تغییر را نادیده می‌گیرید. به تغییر یک تله‌ی زندگی طرحواره درمانگر نمی‌پردازید. تله‌ها را نیمه‌کاره رها می‌کنید و سراغ تله‌ی دیگری می‌روید. مراحل و علایم تغییر را نمی‌نویسید.

ما طرفدار این اصل هستیم: «رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود.» تله‌ی زندگی شما مثل صخره‌ای است که بایستی با چکش آن را از سر راه خود بردارید. اگر با چکش هر لحظه به هر جای این صخره ضربه‌ای وارد کنید یا با بی‌میلی و اکراه کار کنید، هیچ گاه نمی‌توانید این صخره را از سر راه زندگی خود بردارید. برای شکستن این صخره نیاز به کار مداوم و زدن ضربه‌های اثرگذار دارید.

راه حل اول: یک بار دیگر فصل مربوط به تله‌ی زندگی‌تان را مطالعه کنید تا خیال‌تان جمع شود که همه‌ی تمرین‌ها را انجام داده‌اید. آیا تمرین تصویرسازی ذهنی را انجام داده‌اید؟ آیا شواهد موافق و مخالف تله‌ی زندگی را نوشته‌اید؟ آیا کارت آموزشی را نوشته‌اید؟ آیا به والدین‌تان نامه نوشته‌اید؟ برای تغییر رفتار، برنامه‌ریزی کرده‌اید؟ تمام تمرین‌ها را نوشته‌اید یا فقط در ذهن‌تان ثبت کرده‌اید؟

راه حل دوم: هر روز چند دقیقه‌ای برای مرور پیشرفت‌های خود وقت بگذارید. کارت‌های آموزشی را دوباره مطالعه کنید. آیا تله‌ی زندگی شما امروز فعال شد؟ آیا الگوی تسلیم شما باز هم دست به کار شد؟ آیا هر روز خودتان را وادار می‌کنید که در شیوه‌ی فکر، نحوه‌ی عمل یا احساس خود تغییری جدی ایجاد کنید؟

مانع هفتم: در برنامه‌ریزی خود، عامل مهمی را نادیده گرفته‌اید


روانشناسی تله‌ی ,زندگی ,تغییر ,نوشته‌اید؟ ,صخره ,تله‌ی زندگی ,مطالعه کنید ,طرحواره درمانگر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

رویز اس ام اس - ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی معرفی کالا فروشگاهی https://familypsy.ir/ NOINDEX مرجع تخصصی دانلود کمیک فن پیج ماکان بند عید نوروز عشق سیاه و سفید