صنعت تولید مبلمان چوبی درجهان درحال رشد است. بنابر برآوردها سالانه 180میلیارد دلار مبلمان درجهان تولید می شود(12). ایران نیز مانند دیگر کشورها به منظور دستیابی به منابع ارزی بیشتر، تلاش دارد تا صادرات خود را افزایش دهد. در این بررسی صادرات و واردات مبلمان کشور طی سال های 80-1370 مورد مطالعه قرار گرفته که با نوسانات زیادی همراه بوده است. صادرات مبلمان چوبی کشور در سال 1370در حدود 3718000 ریال (معادل 53000 دلار) بود که با رشدی قابل توجه به 43368246000 ریال (معادل 24782000 دلار) در سال 1375 رسید، ولی پس از آن دچار کاهش شده و در سال 1380 به 18543823000 ریال (معادل 10566000 دلار) نزول کرد. میزان واردات این محصولات آنچنان زیاد نیست، به طوری که در سال 1370 بر اساس آمار سالنامه های بازرگانی کشور حدود 550000 ریال (معادل 8000 دلار) مبلمان وارد کشور شده، اما این میزان در سال بعد (1371) به مقدار باورنکردنی 33259497000 ریال (475136000 دلار) رسیده و سپس نزول کرده و به صفر (در سال های 1373 و 1374) رسیده است. ولی در سال 1380 واردات بار دیگر افزایش یافته و به 388685000 ریال (معادل 221000 دلار) می رسد(1). با توجه به روند کلی کاهش صادرات و افزایش واردات در سال 1380 نسبت به سال های قبل از آن و وجود مزیت های نسبی تولید در کشور، علائمی از وجود اشکالات ساختاری در سیستم تولید، بازاریابی و صادرات محصولات ایرانی به چشم می خورد. عمده مقاصد صادراتی مبلمان ایران، کشورهای تازه استقلال یافته آسیای میانه بویژه آذربایجان و ارمنستان می باشند. بازار داخلی کشور در آینده نه چندان دور با توجه به رشد شدید فعالیت های ساختمانی و وجود قشر جوان در شرف تشکیل خانواده و توسعه فرهنگ مبل نشینی توسعه خوبی پیدا خواهد کرد.

 

سرویس خواب


تازه های مبلمان و دکوراسیون داخلی

طراحی نیمکت های جديد شهری كاری جديد از جهانگیر مددی جهانگير مددی مجموعه ای از نيمكت های شهری را طراحی كرده است. اين نيمكت ها تحولی در مبلمان فضای شهری و فضای آزاد ايجاد می كنند. شكل اين نيمكت ها مدور است به اين ترتيب كاربران امكان آن را می يابند تا فضای اطراف را بدون هيچ محدوديتی از هر طرف نظاره كنند. همچنين صندلی های بزرگ انفرادی، آزادی تعامل اجتماعی را در اختيار كاربران قرار می دهد. در اين نيمكت ها عالوه بر اين كه پاهای كاربران استراحت می كند، آنها می توانند در يك زاويه 360 درجه فضای اطراف را مشاهده كنند و در حالی كه نظاره گر اتفاقات اطراف هستند، از خلوت و تنهايی خود نيز لذت ببرند. اين مجموعه طرح های شهری می توانند گروه های كوچك و بزرگ را در خود جای دهند. مدل های متنوع نيمكت های عمومی و باشگاهی به صورت فايبرگالس با روكش های متفاوت از جنس پارچه پشمی بلژيكی، چرم سوئدی تا چوب درخت ساج آماده تحويل است. همچنين اين نيمكت های شهری در اندازه چهار نفره نيز توليد شده كه در برخی قسمت ها دارای گلدان است. نيمكت های قايق های تفريحی از جنس فايبرگالس و صندلی های آن از جنس چوب ساج طراحی شده است و با در نظر داشتن كاربرد آن براي محيط قايق از آنها مي توان هم در فضای داخلی و هم بيرونی استفاده كرد. نيمكت های باشگاهی دوازده نفره داراي دو ميز جمع شونده هستند و به طور خاص برای فضاهای عمومی بزرگ نظير موزه ها، كتابخانه ها، هتل ها و فضاهای پرتردد نظير راهروها و كريدورها طراحی شده اند. تمامی اين مجموعه ها را مي توان با رنگ دلخواه سفارش داد.

 

صندلی مدرن

 

صندلي عشق ِلند كاري از پل مك كل تخته سه الیی فرمی، فرفوژه، طراحي سبک، الهام بخشهاي پل مک کللند بودند و او از این مواد در ساخت صندلی عشق استفاده کرده است. این صندلی هیچ یک از مدلهای قبل را انکار نمی‌کند، فقط جدیدترین مدل چارلز امس را با خصوصیات شهرنشینی سازگارتر می‌کند. شما با مشاهده این صندلی، روش ساخت و مواد به کار رفته در آن مانند: فوالد آهنگری شده خام و رنگ شده )با ظاهر براق( و یک صندلی که برای راحتی و آسایش خیلی متحرک نیست، فوراً تخته موج سواری را به خاطر میآورید. طرح خاص اين صندلي نظر افراد بسياري را به خود جلب كرده است. نمونه حاضر دارای یک تخته 60 سانتی متری است و بسيار راحت به نظر میرسد.

كاناپه هاي پرتقالي ماتالي كراسه نمادي از ظرافت طراح پاریسی، ماتالی کراسه، یک صندلی و زیرپایی برای دومو اند پر، طراحی کرده است. اين كاناپه الهام گرفته از خاطرات سفري است كه دموند اند پر در سال 2000 به پاريس داشته است. ساخت اين كاناپه مهارت بسياري مي خواهد و روكش دوزي آن بايد دقيق و ظريف صورت گيرد. این صندلی از تخته اليه درخت توس و چرم طبیعی تهیه شده و ترکیبی از یک دست صندلی راحتی و زیرپایی آن است. این طرح، انتخاب خاصي را برای داشتن يك صندلی جديد پیش روی مشتریان قرار میدهد. در اين طرح هیچ چیز پنهان نیست، به خصوص چارچوب چوبی صندلی راحتی که برای به نمایش گذاشتن ساختار منحنی آن ضروری است. تخته الیه درخت توس استحکام الياف صندلی را تأيید می‌کند. این صندلی براي آسایش و آرامش مشتری طراحی شده، با اين كه دسته صندلی حذف شده و طرز نشستن و یا حالت بدن در نظر گرفته نشده ولي هسته اصلی که همان احساس راحتی است باقی مانده است.

 

صندلی جدید

 

راس الوگرو و روشناییهای برگی شکل راس الوگرو چراغهای زیبایی به شکل برگ طراحی کرده که برای مجموعه آنها بسیار جذاب و زیبا است. این چراغهای زیبا نور متناسب و دلپذیری ساطع می‌کنند. المپهای برگي شکل این چراغها الهامبخش لحظات خوش زندگی هستند. مواد باکیفیتی در ساخت این المپها به کار رفته است. این المپها به صورت منحصر به فرد و با طراحی زیبا ارائه میشوند. این چراغها با نور سفید جواهر مانند، در شكلهاي زیبا در دسترس هستند. این چراغهای مدرن و جدید که به شکل برگ ارائه میشوند یک موفقیت بسیار بزرگ در ایجاد نوری رؤیایی کسب نمودهاند. این المپهای جدید با یک طراحی زیبا یادآور محیطی زیبا، تازه و شاداب هستند.

کاشیهای دیواری شش گوش با لبههای مدور این کاشیهای دیواری زیبا با لبههای مدور راهی جدید و شگفتانگیز برای تزیين منازل هستند. این کاشیهای سنگی از طرح ماهی فاوو الهام گرفته شده است و طرحهای سه بعدی آن كه به شکل شش گوشهای مقعر کوچک هستند نمايي از کندوی زیبای زنبور عسل را ایجاد می‌کنند. کاشیهای با اندازه بزرگتر در مدلهای صاف و کج و معوج روشناییهای دیواری را نیز در خود جای دادهاند. این کاشیهای فوق مدرن دیواری در سه مدل در دسترس هستند و یک زیبایی خاصي را به دیوار منازل میبخشند.

 

میز و صندلی ناهارخوری

 

جان لی و میز حفرهدار طراح ایرلندی، جان لی، یک میز حفرهدار طراحی کرده است. این میز ناهارخوری از جنس چوب درخت زبان گنجشک ساخته شده است. این میز، در واقع، به سفارش یک کارفرمای خصوصی طراحی شده و الهام گرفته از فضای ساحلی اطراف منزل مشتری میباشد. حفرههای روی میز از صخرههای رسوبی فرسایش یافته و اثر فرسایش روی آنها الهام گرفته شده است. سطح بیرونی میز دارای بافت و سندبلاست شده است. این میز برای تولیدکنندگان منحصربه فرد و همچنين جدید و از موادي باکیفیت و درجه يك تهیه شده است. 

 


مبلمان صندلی ,طراحی ,نيمكت ,زیبا ,فضای ,دلار ,ریال معادل ,الهام گرفته ,طراحی کرده ,کاشیهای دیواری ,لبههای مدور منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سایت رمان و داستان کوتاه باغ استور آموزشی newsha متخصص ارتودنسی در تهران ، دکتر فرهاد صدرالدینی Masoudags SADBOY